Ważny jest też Spam Score, który również powinien być możliwie jak najniższy. O ile nie zadbamy o te wskaźniki, to całkiem możliwe, że pozyskany link z danej strony tak realnie bardziej nam zaszkodzi, niż pomoże. Po prostu wskaźnik jakości i siły takiego linku nie będzie użyteczny dla naszej strony internetowej. Stąd też pozyskiwanie linkó w zewnętrznych powinno odbywać się w ściśle zaplanowany sposób. Szczególnie wtedy, gdy strona jest świeża a domena ma niewielki staż. Takie strony są dosyć wyczulone na pozycjonowanie strony i wszelkie ruchy powinny być prowadzone w sposób ostrożny i przemyślany. W innym wypadku roboty Google mogą wyczuć całą sytuację i po prostu nie indeksować nowych artykułów ani linków umiejscowionych na zewnątrz. Strony, na której umieszczamy tzw. anchory powinny być dopasowane pod względem branży i umieszczanych treści. Znacząca jest też różnorodność linków, aby wszystko wyglądało w jak najbardziej profesjonalny sposób. Oczywiście pełną moc linków umiejscowionych na zewnątrz otrzymamy także dopiero wówczas, gdy na naszej stronie przeprowadzona została kompleksowa optymalizacja sklepu internetowego. Mowa tutaj o dodaniu wszystkich opisów produktów, meta description, czy również o kompresji obrazków. Ważnym czynnikiem mogą być też artykuł y na blogu a także linkowanie wewnątrz witryny internetowej, ponieważ roboty Google również biorą te aspekty pod uwagę.
Zobacz: pozycjonowanie stron oferta